Dag 101 – Specht in oliepastel

Mijn excuus voor de afgelopen 2 weken. De verbouwing en verhuizing namen dermate veel energie en tijd in beslag dat ik daarnaast geen enkele mogelijkheid zag om ook nog maar iets te tekenen. Ik MOEST een time-out nemen.

Vandaag loopt alles voor het eerst weer een beetje normaal, hoewel er nog veel losse eindjes zijn. Maar ik ben weer naar tekenles geweest, waar ik de specht, waar ik twee weken eerder aan was begonnen, heb afgemaakt.

Licht opgezet met potlood, eerst de achtergrond met olie-pastelkrijt ingevuld, deze vervolgens met een penseel gedoopt in reukvrije terpentine “geschilderd”. Daarna de specht op dezelfde manier behandeld. Als afsluiting nog wat details aangebracht, en deze niet met terpentine behandeld.

Gemaakt op tekenles bij Peter Brouwers (Peter heeft ook onderstaande foto gemaakt).
Zie voor meer informatie op de website van Peter
Dag 101 specht

Leave a Reply

