Dag 44 : Fantasie-vogels

Vandaag kreeg ik ze eindelijk binnen, de Zig Clean color Real Brushes van het merk Kuretake. Het is een hype in Japan, en een beetje waait het hier ook naar toe. Ik zag het op Pinterest, en wilde ze eigenlijk dolgraag uitproberen. Uiteindelijk besteld via Ebay (ze zijn dus echt nergens te krijgen hier, volgens mij).
De Japanse dame liet mij weten dat levering pas ik juli zou zijn (in mei besteld). Maar ook in juli hoorde ik niks. Desgevraagd zou het oktober-november worden, omdat ineens de leverancier overvraagd was. Ik heb mijn geld teruggevraagd en gekregen, en vond uiteindelijk nog iemand op Ebay die nog een paar setjes in voorraad had.

Waarschijnlijk het gevolg van sites als Pinterest, de fabrikant heeft niet goed ingeschat dat, als het leuk is, het wel eens een succes zou kunnen worden, en dan meteen wereldwijd.

Nou, wat IS het? Ik heb een set van 60 kleuren, het zijn penselen, met een waterverfreservoir eraan. Het zijn allemaal lieve, neon-achtige kleurtjes, met een aantal bruin- en grijstinten. In Nederland had ik van het merk Derwent een vulpenseel gekocht, gewoon een zelfde soort penseel, maar dan te vullen met schoon water.

Wat ik heb gedaan, is met potlood wat vogeltjes getekend, deze nat gemaakt met water, en pas dan met de kleurtjes erin aan het werk gegaan. Dan loopt het lekker in elkaar over.
Het is grappig spul. Maar of je met deze kleurtjes nou ook buiten landschappen schildert? Het kan natuurlijk, alleen de kleuren zijn dan niet realistisch. Maar wel lekker kleurrijk natuurlijk, en je hoeft geen palet, waterpotten etc. mee te nemen!

In mijn Gerstaecker aquarelboek.

One response to “Dag 44 : Fantasie-vogels

Leave a Reply

